23 Nisan, Türkiye Cumhuriyeti'nin temellerinin atıldığı, milletin iradesinin ön plana çıktığı ve geleceğin teminatı olan çocukların kutlandığı özel bir gündür. 1920 yılında Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin açılması ile bu tarih, ulusun kendi kaderini tayin etme iradesini sembolize eden bir bayram olarak ilan edilmiştir. 23 Nisan, yalnızca bir milli bayram değil, aynı zamanda dünya genelinde yalnızca Türkiye’ye özgü olan ve çocukların eğlendiği, onlara yönelik etkinliklerin düzenlendiği bir bayramdır. Bu yazımızda 23 Nisan’ın tarihçesine, çocuklara olan öncülüğüne ve toplumsal önemine dair derinlemesine bir bakış sunacağız.
23 Nisan 1920 tarihi, Türkiye'nin tarihinde çok önemli bir dönüm noktasıdır. Bu tarihte, işgal altındaki Türk topraklarında milli irade temsil eden Türkiye Büyük Millet Meclisi açılmıştır. Osmanlı İmparatorluğu’nun çöküşünün ardından halkın kendi kaderini tayin etmesi adına bir araya gelen bu meclis, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesinin simgelendiği ilk adımlardan birisidir. TBMM'nin açılışı, ulusun egemenliğinin kayıtsız şartsız millete ait olduğunu gösteren bir belgedir ve bu yönüyle 23 Nisan, gelecekteki pek çok değişimin de habercisi olmuştur.
Mustafa Kemal Atatürk, Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin açıldığı bu günün, ulusumuzun iradesinin ve parçalanmaz bütünlüğünün bir sembolü olması için bayram olarak ilan edilmesini istemiştir. 1921 yılında, TBMM'nin açılışıyla birlikte 23 Nisan’ı çocuklara ithaf eden ilk lider Atatürk olmuştur. Bu gün, aynı zamanda çocukların eğlenmesi ve onların dünya üzerindeki en değerli varlıklar olduğunun altını çizmek amacıyla oluşturulmuş bir gelenektir.
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, iki önemli unsuru bünyesinde barındırmaktadır: Ulusal egemenlik ve çocuklar. Bu bayram, çocukları ön plana çıkararak, geleceğin teminatı olduklarını vurgulamaktadır. Atatürk, "Eğitim, çocuklarımızın en büyük güvencesidir." diyerek onları toplumun temeli olarak ifade etmiştir. Çocuklar, sadece bugünün değil, yarının da güçlü liderleri, eğitimcileri, sanatçıları ve bilim insanları olacaktır. Onların bu bayramda eğlenmesi, mutlu olması, özgür bir ortamda kendilerini ifade etmesi, toplumun geleceğine olan inancı pekiştirmektedir.
Bu bayram vesilesiyle, okullarda düzenlenen etkinlikler, konserler ve çeşitli organizasyonlar ile çocuklara yönelik kültürel bir zenginlik sunulmaktadır. Çocuklar, sadece Türkiye’nin değil, tüm dünyanın geleceğidir. Bu nedenle, 23 Nisan, çocukların gelişimi, eğitimi ve mutluluğu adına önemli bir durak teşkil eder. Her yıl yapılan etkinlikler, ülke genelinde çocukları birleştirirken, aynı zamanda farklı kültürlerden gelen çocukların da bu bayramı birlikte kutlaması, evrensel bir anlayışın yaygınlaşmasına katkı sağlamaktadır. Birçok ülke, bu bayramı kutlamak için Türkiye ile işbirliği yaparak, dünya genelinde çocuklarla ilgili farkındalık yaratma çabalarına destek olmaktadır.
Sonuç olarak, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, Türkiye’nin tek bir ulus olma kararlılığını, çocukların önemini ve ulusal egemenliğin simgesi olarak toplumsal bir bilinç oluşturmaktadır. Her yıl olduğu gibi, bu yıl da 23 Nisan coşkuyla kutlanmakta, çocuklarımıza olan inancımız ve onlara sunduğumuz değer bir kez daha vurgulanmaktadır. Bu bayram, sadece geçmişin değil, geleceğin de ışığıdır.